Bunga Api


Tuesday, November 22, 2011

E-coli dalam air Kelantan, propaganda Utusan terbongkar!

SEPERTI biasa, kalau tanya kambeng, kambeng pun tahu bahawa akhbar milik Umno, Utusan Malaysia memang kerjanya mengampu Najib dan memburuk-burukkan negeri Pakatan Rakyat.

Propaganda terbaru Utusan Malaysia untuk menipu orang kampung, ayam itek, lembu dan kambeng adalah berkenaan isu air di Negeri Kelantan yang dikatakan dicemari oleh bakteri Ecoli.

Seperti biasa, komen entah siapa-siapa akan digunakan kononnya bagi mewakili rakyat Kelantan yang kecewa dengan pengurusan air di negeri Kelantan sekaligus menanam propaganda untuk memburukkan negeri Pakatan Rakyat.



Namun begitu, laporan Utusan Malaysia ini jelas sekali berniat jahat. Melalui dokumen yang didedahkan, Kelantan bukanlah satu-satunya negeri yang bekalan airnya tercemar oleh bakteria Ecoli, malah negeri lain juga begitu.

Satu dokumen laporan daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara, SPAN mendedahkan bahawa bekalan air di Negeri Perlis memiliki kadar pencemaran bakteria Ecoli yang paling tinggi dalam negara iaitu 1.21% diikuti Pahang (1.12%), Perak (0.90%), Kelantan (0.88%) dan Johor (0.55%).



Negeri Perdana Menteri, iaitu negeri Pahang sendiri memiliki pencemaran bakteri Ecoli dalam bekalan air yang lebih tinggi berbanding negeri Kelantan. Namun Utusan Malaysia hanya tahu melaporkan pencemaran di negeri Kelantan sahaja.


ReJaM© "Itulah kerja Utusan, menyebarkan propaganda memperbodohkan rakyat"

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...