Bunga Api


Monday, November 21, 2011

BODOHnya kenyataan Timbalan Menteri dari UMNO ni...




Patutlah Tun Mahathir kata "Masa saya dahulu tidak banyak masalah kerana UMNO sangat kukuh dan mereka yang dipilih memimpin terdiri daripada mereka yang berpengalaman. Tetapi sejak beberapa tahun ini orang yang ada kelulusan tinggi tidak diterima masuk dalam UMNO, sebab itu mereka masuk Pas.


Nampak jelas sangat sekarang ini memang UMNO dipimpin oleh orang-orang yang BODOH sebabnya Tun dah cakap kat atas.. kenyataan penuh sila baca di ( SINI )

Tak tahulah apa tujuannya selain dari memburuk-burukkan pemimpin Pakatan Rakyat.. Rakyat Indonesia dari zaman Sukarno lagi telah ditanam dengan perasaan benci kepada Malaysia melalui kempen 'Ganyang Malaysia'..

Kemudiannya di zaman Pak Lah, syarikat milik kroni UMNO pula telah menganiaya dengan tidak membayar gaji mereka yang bekerja dengan Syarikat Kroni UMNO itu.. menambah burukkan lagi keadaan pentadbiran Pak Lah telah menghalau pekerja asing dan menghukum mereka dengan sebatan..

Kemudiannya timbul pula isu dera amah, curi budaya dan tak lupa juga isu rogol amah, sedangkan yang memerintah adalah UMNO/BN tapi yang dipersalahkan ialah Pemimpin Pakatan pulakdah..

Pakatan racun peminat Indonesia benci M'sia

Timbalan Menteri Sukan Datuk Razali Ibrahim, hari ini, menyalahkan pemimpin-pemimpin pembangkang berhubung layanan buruk yang diterima pasukan Malaysia oleh peminat sukan Indonesia pada Sukan SEA ke-26 yang sedang berlaku di Jakarta.

"Mengapa mereka pendam kebencian sebegitu terhadap kita? Kenapa tidak Thailand? Mengapa tidak orang lain? Ia bukan kerana persepi penganiayaan terhadap rakyat Indonesia.

"Pada pendapat saya, ia adalah kerana pemimpin-pemimpin pembangkang yang seringkali ke Indonesia dan memburuk-burukkan negara ini.

"Mereka melabel perkataan buruk terhadap Malaysia, umpamanya ‘Maling’ yang dalam bahasa Indonesia bererti pencuri," kata Razali semasa penggulungan perbahasan Rang Undang-Undang Bekalan 2012, kementerian itu di Dewan Rakyat hari ini.

Semalam, pengurus skuad negara, Datuk Hamidin Mohd Amin berkata pasukan bola sepak Malaysia berkemungkinan akan menaiki kereta perisai Barracuda untuk ke Stadium Gelora Bung Karno bagi perlawanan akhir malam ini.

Beliau berkata, keselamatan pemain adalah lebih penting dan langkah menaiki kereta perisai tersebut bukanlah asing buat skuad itu dalam menghadapi kira-kira 100,000 penyokong yang mahu melihat Malaysia ditundukkan.

Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...