Bunga Api


Friday, July 1, 2011

Bekas Penolong Gabenor BNM Dituduh Rasuah RM100,000

Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Mohamad Daud Dol Moin dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tuduhan menerima rasuah daripada seorang ahli perniagaan untuk mendapatkan kontrak daripada BNM

KUALA LUMPUR: Bekas penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini Jumaat atas dua tuduhan menerima suapan iaitu wang tunai bernilai RM100,000, berhubung kontrak projek percetakan wang polimer RM5, tujuh tahun lalu.

Datuk Mohamad Daud Dol Moin bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan tersebut yang didakwa dilakukan menerusi seorang ahli perniagaan, Abdul Kayum Syed Ahmad.

Suapan itu didakwa untuk membantu mendapatkan kontrak berkaitan permohonan 'Percetakan Wang Polimer RM5' oleh Note Printing Australia Ltd dengan tertuduh ketika itu tertuduh masih sebagai Penolong Gabenor.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan tersebut di Restoran Dome, G7, Aras bawah, Bangsar Shopping Center di sini pada 1 Disember 2004 dan 16 Februari 2005. - Mstar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...