Bunga Api


Wednesday, June 22, 2011

Kenyataan Media Dewan Pemuda PAS Perlis (DPPNPs) Berhubung "Walk For Democracy" Anjuran BERSIH 2.0

Pemuda PAS Perlis menyelar tindakan dangkal sesetengah pihak atau pertubuhan yang hanya menjadi 'pak turut' dalam membicarakan isu Himpunan Bersih 2.0 yang diadakan 9 Julai ini.


Terbaru, laporan Sinar Harian 21 Jun memetik Majlis Kebajikan Masyarakat (MKM) Perlis yang mendakwa mewakili 32 pertubuhan membuat resolusi membantah Himpunan Bersih selain membuat laporan polis berkaitan dengannya.


Mengulas bantahan tersebut, Ketua Pemuda PAS Perlis, Ustaz Yussaine Yahya berkata sejak beberapa minggu ini terlalu ramai individu atau pertubuhan yang begitu ghairah membantah Himpunan Bersih 2.0 tanpa mempunyai pengetahuan yang jelas tentang rasional himpunan tersebut diadakan.


"Kita melihat ramai yang dah mula menjadi 'pak turut' atau burung kakak tua yang hanya mengikut sahaja apa yang orang lain dah buat. Saya nak tanya balik puak-puak yang pergi buat laporan polis ni, adakah mereka tahu tentang tuntutan Bersih?


"Jangan hanya kerana kawan-kawan lain bantah dan buat laporan polis kita pun ikut sama hanya semata-mata nak dapat "political mileage" atau sebagainya. Kami cabar siapa dia MKM yang mewakili 32 pertubuhan ini, kalau nak tahu apa dia Bersih 2.0, jom ikur sama-sama kami ke Kuala Lumpur pda 9 Julai ini," katanya.


Menurutnya lagi, Pemuda PAS Perlis tidak gentar dengan aporan polis yang telah dibuat berkaitan Himpunan Bersih.


"Tujuan kita ke sana adalah untuk menuntut satu sisitem pilihanraya yang bersih dan telus. Kita bukan nak lawan dengan polis atau Perkasa mahupun Pemuda Umno.


"Kami, Pemuda PAS Perlis mengalu-alukan mana-mana pihak atau pertubuhan yang tidak faham tentang Bersih ini supaya datang bersemuka untuk mendapat penjelasan yang sebaiknya. Jagan terlalu terikut-ikut dengan pihak-pihak tertentu atau media arus perdana yang banyak memberikan maklumat yang jelas tersasar," jelasnya lagi.


Untuk itu, Pemuda PAS Perlis sedang berusaha mengumpulkan seramai mungkin ahli PAS, para pendokong dan penyokong keadilan dan kebenaran dari negeri ini untuk bersama-sama 300 ribu rakyat Malaysia berhimpun di Kuala Lumpur 9 Julai ini.


"Walaupun Perlis sebuah negeri kecil, kita tetap akan menghantar sekitar 3000 orang ke Himpunan Bersih 2.0," ujarnya.




Komen PAS Kangar >> Berfikir dan mengkaji tuntutan BERSIH maka baru boleh buat ulasan,jangan kerana anda bekerja denga kerajaan,bimbang periuk nasi lingkup..maka menjadi pak anguk kepada pemimpin yang kurang cerdik.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...