Bunga Api


Sunday, January 15, 2012

PR.











Pakatan Rakyat yang memerintah empat negeri yang dimenangi semasa pilihanraya pada tahun 2008, berkumpul di sini untuk memuktamadkan pelan untuk pilihan raya ke-13.


Menurut Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad, Pakatan Rakyat perlu cepat memanfaatkan momentum yang diperolehi dari pembebasan Anwar Ibrahim dan segera membina gelombang untuk menggalakkan teras dasar yang bertujuan untuk memenangi sokongan kumpulan pengundi utama.
Konvensyen ini akan memberi tumpuan kepada :
  • 4 dasar teras iaitu perkhidmatan awam, Felda, monopoli ekonomi, serta hubungan antara kerajaan persekutuan dan negeri, yang akan membantu meyakinkan pengundi bahawa Pakatan Rakyat adalah "serius untuk berada di dalam kerajaan Persekutuan".
  • Mempengaruhi pengundi Melayu, kakitangan awam, kelas pekerja dan rakyat di Sabah dan Sarawak, iaitu blok undi yang agak besar yang dilihat memegang kunci ke Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang.
  • Menyelidiki secara mendalam “inti” dasar di dalam manifesto Buku Jingga.
  • Mengupas kembali keputusan Konvensyen yang pertama iaitu meletakkan prinsip-prinsip yang luas. Dalam konvensyen kedua, Pakatan Rakyat telah melihat pada pelan tindakan.


reformisanakmuda

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...