Bunga Api


Sunday, January 8, 2012

Pembaca Berita TV3 Tersasul Sebut Perdana Menteri Malaysia "Anwar Ibrahim" Malam Tadi



Berita paling panas yang seluruh rakyat Malaysia dengar malam tadi ialah berkenaan seorang pembaca berita Buletin Utama TV3 yang menggemparkan negara apabila tersasul menyebut nama Perdana Menteri Malaysia ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pembaca berita wanita itu kemudian mengubah semula skrip kepada nama Datuk Seri Najib Tun Razak, ketika membacakan kenyataan berkenaan Perdana Menteri Malaysia itu yang dijemput menghadiri Sidang Tahunan ke-100 ANC di Afrika Selatan.



Ramai yang terkejut dengan perkara ini dan tidak menyangka ia boleh berlaku ketika suasana menjelang pilihanraya sedang hangat diperkatakan sekarang ini. Kemungkinan besar Pembaca Berita itu akan dikenakan tindakan "displin" sama ada digantung atau pun dipecat. Sebelum ini beberapa selebriti seperti Wardina Safiyyah pernah juga dikenakan tindakan apabila beliau hadir ke satu majlis anjuran pembangkang. Beliau kemudian dilihat kembali mengendalikan rancangan popular "Malaysia Hari Ini" selepas isu kontroversi itu.



Namun beliau kemudiannya berundur dari MHI awal tahun ini. Banyak lagi laporan yang diterima berkaitan kesilapan yang menyebabkan kakitangan TV3 dikenakan tindakan displin sebelum ini. Paling menarik ada jurukamera TV3 yang dikenakan tindakan gara-gara hanya menyiarkan "tangan Rosmah Mansor" tanpa wajahnya pada satu majlis yang dihadiri oleh PM Najib Razak satu ketika dulu. Berita ini heboh diperkatakan dimana Rosmah telah memanggil beberapa orang kanan TV3 akibat kesilapan tersebut. Kini kes yang sama bakal berlaku kepada PembaJustify Fullca Berita TV3 pula. Apapun, sama-sama kita nantikan info selasnjutnya kontroversi ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...