Bunga Api


Wednesday, December 2, 2009

Muhyidin Iktiraf Kepimpinan Nik Aziz

Oleh: ulitmayang

"Betul lah kata orang , biar dia orang ni bercakap , lama – lama dah penat dia orang berhenti lah sendiri. Barangkali sudah letih agaknya. Tapi , yang ni pelik sikit , bukan setakat penat , tapi dah silap ,  musuh mengakui kekuatan dan kelebihan lawannya.

Jarang berlaku sebegini dalam politik. Biasanya musuh tidak pernah diakui kuat , walau dalam keadaan macam mana pun. Kata orang selagi nyawa di badan , pantang memuji kekuatan musuh.Ini lah yang terjadi dengan Muhyidin. Barang kali ‘keng’ dah longgar dah. Banyak sangat beri ulasan dan komen semenjak Najib kat luar Negara. Akhirnya terkeluar kenyataan ni "Biar Nik Aziz Lama Dalam PAS"

Tak tau lah samada Muhyidin sedar atau tidak implikasi dan kesannya ekoran dari kenyataannya ini
Cuba baca apa yang dikatakan oleh Muhyidin ni
1.    Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin Berkata, Terserah Kepada Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat Sama Ada Mahu Terus Kekal Menerajui Parti Berkenaan Walaupun Pelbagai Pihak Meminta Beliau Supaya Berundur.
2.    Beliau Berkata, Mursyidul Am Pas Itu Mengeluarkan Banyak Faktwa Yang Mengelirukan Rakyat Mencerminkan Sikap Sebenar Parti Berkenaan.
3.    “Saya Rasa Biarlah Nik Aziz Lama Dalam Pas Kerana Ia Berguna Juga. Banyak Perkara Yang Dilakukannya Mencerminkan Sikap Sebenar Pas.
4.    “Sebab Itu Lagi Lama Beliau Memerintah, Lagi Baik Kerana Beliau Mencerminkan Hala Tuju Pas

Apa – apa pun kita ucapkan terima kasih banyak – banyak lah kerana mengiktiraf peranan dan kekuatan Nik Aziz , dan secara tidak langsung kekuatan PAS dan juga Pakatan Rakyat. Terima Kasih.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...